576 km de
drum, 8 tronsoane si lucrari de constructie in derulare din 1997, sunt cateva
puncte cheie ale unuia dintre cele mai complexe proiecte de infrastructura din
Romania: Autostrada Bucuresti- Nadlac (A1). Parte a coridorului IV pan-
European de transport, autostrada A1 a
fost prima construita in Romania in perioada 1967- 1972 si refacuta in 2000, cu
noi segmente adaugate intre anii 2007 si 2015. La finalizare A1 va lega
Bucureștiul de Pitești, Sibiu, Sebeș, Deva, Lugoj, Timișoara, Arad și Nadlac,
facand legatura cu autostrada M43 din Ungaria, spre Seghedin.
Autostrada Bucuresti- Nadlac |
Compania
OCTAGON a executat lucrari geotehnice pentru tronsonul Sibiu- Orastie. Tronsonul
II are o lungime de 82,1 km și datorita
complexitatii si lungimii proiectului a fost impartit in patru loturi. Toate
cele 4 loturi ale acestui tronson sunt deschise circulatiei. Astfel, loturile
1, 2 si 4 au fost deschise circulatiei in decembrie 2013, iar lotul 3 este
deschis din noiembrie 2014.
OCTAGON a
executat lucrari geotehnice pentru loturile 2, 3 si 4 ale tronsonului Sibiu-
Orastie. Lucrarile au constat in executia de piloți forati D 1200 sub protecție
de noroi bentonitic, injectare la baza piloților și test static nedistructiv.
Compania a ales forarea sub protectia noroiului bentonitic intrucat este un
procedeu care creste productivitatea si permite executia la mare adancime a
pilotilor cu diametru mare. Forajul se realizeaza folosind cupe adaptate
solului, iar stabilitatea forajului este mentinuta de noroiul bentonitic, care
previne surparea laterala a gaurii si infiltrarea apei subterane. La
finalizarea forajului, noroiul bentonitic este denisipat, carcasa de armature
este montata, iar pilotii sunt betonati de jos in sus, prin metoda contractor.
Lotul 2
(Cunta- Vintisoara), are o lungime de 19,8 km si a fost construit de consortiul
J.V. STRACO GRUP- STUDIO CORONA S.R.L. CIVIL ENGINEERING. “OCTAGON a
lucrat eficient și a depus toate eforturile necesare pentru a găsi și
implementa cele mai bune soluții de construcție pentru proiect. Compania a
avut, de asemenea, capacitatea financiară, echipamentele și specialiștii, care
i-au permis să livreze proiectul în concordanță cu toate condițiile din contract.” a spus contractorul STRACO GRUP.
Intrarea pe
lotul 4 (Sibiu- Saliste), care a fost deschis circulatiei in decembrie 2013, se
face direct din centura orasului Sibiu. Lotul 4 include un tunel si doua
viaducte. OCTAGON a executat lucrari geotehnice pentru unul dintre viaducte.
Compania a fost contractata de consortiul JV ASTALDI- EUROCONSTRUCT- ASTALROM.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu